Розвиток мовлення

- пізнавальна діяльність

Вік: 2-5
Активність: висока
Тип гуртка: основний
razvitie_rechi

Особливості

  • Розвивати розуміння мовлення дорослих без опори на наочність.
  • Сприяти розвитку активного мовлення: виховувати звукову культуру мовлення, збагачувати та активізувати словник дітей новою лесикою, вчити правильному використанню основних граматичних форм, формувати елементарні навички мовленнєвого спілкування з дорослими та однолітками, стимулювати до розповідного мовлення.
  • Розвиток розуміння мовлення. Вчити дітей слухати і розуміти мову дорослого, звернену до всіх: нескладні вірші, утішки, пісеньки, казки, розповіді без показу наочності, — виконувати прості словесні доручення дорослого. Вчити розуміти розповіді про події, знайомі з  минулого досвіду, без показу наочності, а також про події, яких не було в безпосередньому досвіді дітей.
  • Розвиток активного мовлення. Вчити чітко вимовляти деякі голосні (а, о, у, е, и, і) та приголосні (п, б, т, д, г, к, м, н) звуки рідної мови; розрізняти та вимовляти звуки: з, с, в, ф, ж, ш, г, ґ. Вправляти у роздільній вимові йотованих з попередніми приголосними (м’[йа]ч, п’[йу] та ін.), а також у звуконаслідуванні та доборі римованих рядків. Вчити говорити з різною силою голосу (тихо, голосніше, голосно), використовувати звуконаслідувальні слова.
    Збагачувати активний словник дітей різними частинами мови: іменниками, дієсловами, прикметниками, прислівниками, лексичне значення яких пов’язане із самообслуговуванням, ігровими діями дітей; вчити вживати образні вирази, епітети, порівняння. Вчити називати по імені вихователя, помічника вихователя, дітей групи, вживати слова — назви тварин, рослин, іграшок, предметів побуту, явищ природи, називати якості предметів, знайомі кольори, форми, розміри, дії дорослих і дітей, емоційні стани людини тощо. Вчити виділяти і називати частини цілого (людей, тварин, рослин, предметів тощо), впізнавати і  називати предмети і  дії, зображені на малюнках (предметних та з простим сюжетом); розуміти узагальнюючі слова (іграшки, посуд, меблі, одяг, взуття, їжа, тварини, рослини), мовні порівняння, слова ввічливості, образні вирази (зайчик-побігайчик). Вчити відгадувати прості описові загадки про іграшки, предмети, істот з допомогою дорослого.
  • Формування граматично правильного мовлення. Вчити узгоджувати частини мови в роді, числі, відмінку, іменники з прикметниками, дієсловами, правильно вживати час дієслів, рід, число, відмінок іменників. Учити вживати кличну форму іменників (мамо, бабусю, тату, дідусю тощо), узгоджувати іменники зі словами багато, мало, правильно вживати слова із змінами наголосу (кіт  — кота тощо), іменники з чергуванням голосних або приголосних в основі (рука — руці, нога — нозі тощо), утворювати слова з різними суфіксами: -очк, -ечк, -ичк, -ок, -ик, -очок, -ечок, -ищ, -ущ (зайчик, мамочка, ложечка тощо). Учити будувати речення різні за інтонацією (розповідні, питальні, окличні) та
    за складністю (прості, складні), прості речення з прийменниками в, на, за, під, над та ін.
  • Навчання слуханню та розповіданню. Вчити слухати та розумітизапитання дорослого, відповідати на них. Спонукати до постановки запитань дорослим та одноліткам; вчити робити елементарні самостійні висновки та узагальнення на основі розуміння мовлення дорослих та однолітків, користуватися мовленням у  спілкуванні з  дорослими та дітьми.
    Вчити слухати пояснення, невеличку сюжетну розповідь вихователя, слідкувати за ходом розповіді, на прохання брати участь у  ній (вставляти добре знайомі слова, закінчувати просте речення), розуміти і відповідати на запитання за її змістом, розмовляти фразами з 3–5 слів.
    Розвивати уміння за допомогою вихователя читати напам’ять утішки, невеликі вірші, переказувати добре знайомі казки. Формувати у дітей вміння узгоджувати слова з рухами під час виконання мовленнєво-рухливих вправ (утішки, забавлянки, вправи для пальчиків, українські народні рухливі ігри тощо).
Авторизація
*
*

Генерація паролю